Σάββατο 11 Αυγούστου 2018

Το μαντρί

Η ανάγκη του ανθρώπου να ανήκει κάπου, σε μια ομάδα, είναι αρχέγονη. Τα έθνη είναι τέτοιες ομάδες που λόγω μόδας του 19ου αιώνα έγιναν κράτη και όταν αυτό εμπεδώθηκε, τον επόμενο αιώνα, έφεραν την κατάστροφή με δυο παγκόσμιους πολέμους. Η θρησκεία ομαδοποιεί επίσης τον κόσμο όπως και οι ποδοσφαιρικές ομάδες αλλά και τα κόμματα.
"Προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε" λέει το υπέροχο σλόγκαν που σημαίνει ότι πιο πολύ σας ενώνει η κοινωνικοοικονομική τάξη στην οποία ανήκετε παρά το έθνος στο οποίο ανήκετε. Και πράγματι, οι περισσότεροι Έλληνες gastarbeiters στην Γερμανία είχαν φίλους Τούρκους ακόμα και σε περιόδους που μεταξύ των χωρών επικρατούσε ένταση και ψυχροπολεμικό κλίμα.
Στο προκείμενο.
Οι φασίστες και οι νεοναζί αποτελούν μια ομάδα, μια ισχυρή ομάδα. Είναι θέμα καθαρά πορσωπικο του καθενός, θέμα προτεραιοτήτων για να τοποθετήσει την ομάδα αυτή κάποιος ιεραρχικά εκεί που θέλει να την έχει. Για κάποιους είναι πιο κάτω από το Έθνος. Άρα οκ μ ενοχλεί που το κορίτσι είναι νεοναζί αλλά σήκωσε την ελληνική σημαία, έπαιξε ο εθνικός ύμνος αυτό μετράει, άρα είμαι μαζί της. Για άλλους είναι πάνω από το Έθνος.
Για μένα προσωπικά ο φασισμός και ναζισμός είναι κόκκινη γραμμή. Οτιδήποτε κοινό μπορεί να έχω με κάποιον, γλώσσα, θρησκεία κλπ αμέσως ακυρώνεται αν αυτός είναι φασίστας. Ακόμα και στην οικογένειά μου, στο σόι μου (άλλες ισχυρές ομάδες) αν συνέβαινε θα έπαυε αυτό το άτομο να είναι οικογένειά μου ή συγγενής μου (έχει συμβεί με πολύ κοντινό μου συγγενή που εδώ και χρόνια είναι σαν να μην υπάρχει για μένα).
Μόδα του 19ου αιώνα είναι το έθνος - κράτος, δε χρειάζεται να παίρνετε τόσο πολύ στα σοβαρά ούτε τη σημαία ούτε τον εθνικό ύμνο. Η καλύτερη και ισχυρότερη ομάδα είναι η ανθρωπότητα (χωρίς τους φασίστες) ας ανήκουμε εκεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το μνημειο του αγνωστου εργατη.... Νομιζω πως πρεπει να το φτιαξουμε καπου και να καταθετουμε στεφανια με την ιδια συγκινηση και παρρησι...